Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
E-İmza Kayıp Çalıntı Süreci

E-İmzanızı kaybetmeniz durumunda yapmanız gereken işlemler şunlardır.

1-Kayıp-Çalıntı bildirimini TÜBİTAK'a Bilgi İşlem olarak iletmemiz gerektiğinden;

 

  • Adınız ve Soyadınız (Evlilik veya Mahkeme kararı ile değişiklik yapılmışsa Nüfus ve Vatandaşlık İşlerine yansıdığı hali ile yani güncel olanı belirtiniz.)
  • Sicil Numaranız (abSİCİLNUMARANIZ şeklinde belirtiniz.)
  • Çalıştığınız Birim (Başlama yazınızın yazılmış olduğu, aktif olarak görev yaptığınız yeri belirtiniz.)
  • Unvanınız (Eğer bir kazanılmış hak ile unvan değişikliği sürecindeyseniz birimimize başvuru yaptığınız günkü unvanınızı belirtiniz.)


Bu bilgilerinizi binanızdaki ilgili Bilgi İşlem Müdürlüğüne iletiniz, bu bilgiler TÜBİTAK'a bildirilecektir ancak süreç anlık olarak devam etmemektedir. Bilgi İşlem Müdürlüğündeki ilgili personele bu bilgilerinizi ilettiğiniz günden 2 iş günü beklemeniz gerekmektedir. Bu süre geçtikten sonra alttaki maddelere devam edebilirsiniz. 


2-Vakıfbank Mobil uygulamasına girerek sırası ile Ödemeler > Kurum Ödemeleri > Diğer Kurum Ödemeleri > Menüden TUBİTAK- Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri > T.C. Kimlik numaranız > Devam >  Borç çıkıyorsa ödeyiniz ancak 1. maddedeki süreci bitirip 2 iş günü bekledikten sonra bu sorgulamayı yapınız. Eğer burada bir borcunuz çıkmıyorsa bir sonraki maddeye geçiniz ve e-imza başvurusu yaparken size bir borç bildiriliyorsa bu ödemeyi yapınız ve "Ödeme Bekleniyor" uyarısının gitmesini bekleyiniz. Bazen ödeme yapmanıza rağmen bu uyarı kalabilir. Böyle bir durumda ödemenin gerçekleştiğinin teyidi için 444 55 76 numarasını arayarak teyit ettiriniz.


3-Artık bu süreçten sonra e-imzanız için başvuru yapabilirsiniz. E-İmza Başvuru Yapma linki üzerinden adımları takip ediniz. Bu aşamada e-imzanız olmadığı için ıslak imza ile başvuru yapıp PTT aracılığı ile APS yolu ile evrakınızı TÜBİTAK'a göndermeniz gerekmektedir. Tüm bu süreçler bu sayfada anlatılmaktadır.

4-Başvuruyu yaptıktan sonra kurye size bir zarf teslim edecektir. Zarf içerisindeki e-imzanız için gerekli olan Token (USB) cihazının ücreti vardır. Hukuk Vezne birimine müracaat ederek T.C. kimlik numaranızı paylaşarak Şeffaf Token cihaz ücretinin ödemesini yapmak istediğinizi söyleyiniz, ödeme her sene değişmektedir. Bu token cihazının ücretini ödediğinize dair makbuzu Bilgi İşleme getiriniz, karşılığında USB cihazınızı alacaksınız. USB cihazınıza e-imzanızı cihaz üzerinde göstediği üzere doğru yönde takınız ve ardından USB cihazını bilgisayarınıza takınız.


4-E-İmza Yeni Şifre Alma sayfasından kendinize yeni bir e-imza şifresi alınız. Eski e-imzanızın şifresini denemenize gerek yoktur, aynı şifreyi kullanmak istiyor olsanız bile bu link üzerinden mutlaka işlem yapmalısınız.

 

Adres

Osmaniye Mah. İsmail Erez Bulvarı No: 14 P.K. 34144 Bakırköy / İstanbul

Telefon

Santral: 0212 414 54 00

Faks: 0212) 543 01 59 (Muhabere)

E-Posta

bakirkoycbsisaretadalet.gov.tr