Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
CMK-UHAP Başvurularına İlişkin Soru Ve Cevaplar

YENİ CMK SİSTEMİNDEN GÖREV ALIP ÖDEME İÇİN BAŞVURU YAPACAK AVUKATLARIMIZIN DİKKATİNE!

BAKIRKÖY CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI  
VERGİ DAİRESİ   BAKIRKÖY 
VERGİ NO:1320716391

Soru 1: Avukatların UHAP üzerinden yaptıkları başvuruların Bakanlığa iletilmesiyle ilgili nelere dikkat edilmelidir ?

. Avukatların UHAP üzerinden yapmış oldukları başvuruların ekranlarımıza düşmesi için tarafımızca herhangi bir onaylama işlemi yapılmamaktadır. Eğer tarafınıza "Ödeme talepleriniz Adalet Bakanlığına iletilmek üzere sıraya alınmıştır.'' şeklinde bilgilendirme SMS’i geldiyse imzalama işleminin tamamlandığı anlamına gelmekte olduğundan   evraklarınız Bakanlığa da gitmemektedir. 

Soru 2 : Evrak UYAP ekranına düştükten sonra ödeme süreci nasıl ilerlemektedir ? 

. Evraklarınız ekranımıza düştükten sonra ilk olarak EYP formatında ekranlara tek tek kayıt edilmekte (Birden fazla kesilen makbuz evrakları bu süreci zorlaştırmaktadır) daha sonra ödeme yapılan gün sırasına göre incelemeye alınabilmektedir. İnceleme tamamlandıktan sonra bordro hazırlanmakta ve ilgili birimlere bildirim evrakı gönderilmektedir. (Bildirim evrakınızi ilgili dosyaların içinde gördüğünüzde başvurunuzun bordrosu hazırlandı anlamına gelmektedir.) Daha sonra da başvuruların ödemeye hazırlanması için Hazine ve Maliye Bakanlığı sitesinden ayrıca ödeme emir belgesi hazırlanmaktadır. 
( Vergi borcu sorgulamaları bu aşamada yapılmaktadır.) Bu işlemlerin her biri ayrı ayrı UYAP ve HYS ekranlarından onay gerektirmekte olduğundan işlem sürelerimiz uzun sürmektedir. 
 
Soru 3:  Toplu makbuz kesilmesi neden önemlidir ?

· Toplu makbuz kesilebilmektedir. (Sistem ilk başladığı zamanlardaki toplu olarak kesilen evraklardaki sıkıntılar giderilmiş olup yapılan görevlerin tek tediyede ve tek makbuzda birleştirilmesi işlemlerin daha hızlı yapılmasını sağlamakta , dolayısıyla daha hızlı ödeme almanızı sağladığından çoğul evrakların tek tediye ve makbuzla gönderilmesi tavsiye edilir. (Sadece %10 ve %20'lik evrakların ayrılması gerekir)

. Tek makbuz gönderilmesi için çoğul evrakların avukatların UHAP'a girerken yapması gerekiyor ki baroca avukatlara toplu olarak örnek makbuz gönderilebilsin. 

  Soru 4: Makbuzların ayrı ayrı kesilmesi ne gibi karışıklıklara neden olur ?

. Avukatlar tarafından yapılan başvurularda her bir makbuz ayrı bir işlem sürecine tabidir. (Makbuzların ayrı ayrı gelmesi halinde aynı gün ödeme yapılamaması normaldir.) İşlem sürelerimizin uzun ve karmaşık olması nedeniyle, işlemler uzun sürmekte ve sizlerin de hangi başvurunuz üzerinden ödeme aldığınız bilgisi karmaşık bir duruma girmektedir. (Ödeme alındığında banka açıklama kısmında hangi tediye fişine ait ödeme aldığınız yazmaktadır.) Ayrıca makbuzunuzu oluştururken açıklamaya ilgili mahkeme savcılık isimleriyle numaraların yazılması bizlerin kontrolünü kolaylaştıracak sizlerin de takibini kolaylaştıracaktır. Birden fazla evrağa ait makbuz kesildiğinde bu işleme gerek yoktur.

. Makbuzların tek defada kesilmemesi vergi borçlarının sorgulanmasını güçleştirmekte bazen de mükerrer kesinti yapılmasına sebebiyet vermektedir. 
 
. Makbuz keserken tediye fişinde yazılan cmk ve gider ücretinin  toplam tutarı üzerinden kesilmelidir.

Soru 5 : Dosya kaydı yapılırken TC kimlik ve yabancı kimlik numarası nasıl olmalıdır ?

· TC. kimlik numarası (1111…222 vb. olamaz) dosya kaydedilmemelidir. Dosyadaki sanık bilgilerinin tam ve doğru olması gerekmektedir .Yabancı uyruklu kişiler için gönderim işlemleri, entegrasyon çalışmaları tamamlanmış olup sorun giderilmiştir.

Soru 6: Soruşturma veya talimat dosyaları için numara değişikliği nasıl yapılmalıdır? 
     
· Soruşturma - talimat - değişik iş dosyaları için ilgili soruşturma ya da yakalama numaraları ile  işlem yapılmalıdır. (Değişik iş numaralarıyla işlem yapılmamalıdır.) Kolluk görevlendirmelerine ilişkin ödeme taleplerinizin soruşturma numarası belli olduktan sonra yapılması gerekmektedir.

Soru 7: UYAP Sisteminde vekil kaydı neden önemlidir ?

· UYAP sisteminde sanık/şüpheli için müdafi mağdur için vekil kaydınız olduğundan emin olunuz. Vekil kayıtları CBS İdari İşler Müd. tarafından yapılmamaktadır. İlgili Mahkeme ya da Savcılık birimlerine başvurulmalıdır.

Soru 8 : Farklı formatta eklenen ödeme belgeleri neden kabul edilmemektedir ?

·  Ödeme talebinde bulunulan evrakların farklı formatlarda eklenmesi halinde evraklar ya açılmamakta ya da okunamaz derecede küçük görünmektedir. Ödeme emir belgesi hazırlamak için çalışılan HYS sistemi de fotoğrafla eklenen evrakları kabul etmemektedir. Sadece pdf formatında evrak eklenmesi halinde sorun yaşanmamaktadır. (Yüksek boyutlu fotoğraflarda çözünürlüğün düşürülmesi gerekmektedir.)

Soru 9 : Makbuz hatası veya farklı nedenlerle  hatalı kesilen makbuzlar ne yapılmalıdır ?

. Makbuz hatası dışında başka bir nedenden dolayı evraklar iade edildiğinde makbuz iptal edilmemelidir. Bildirilen hatanın giderilmesi yeterlidir.

Soru 10 : Yeni kesilen makbuzun açıklaması nasıl olmalıdır ?

. Makbuz iade edildiğinde yeni kesilen makbuz açıklamasına iptal edilen makbuzun bilgileri girildiğinde tarafımızca iptal edilen makbuza yazı yazılmasına gerek kalmamaktadır.

Soru 11:UHAP sisteminde makbuz bilgileri yanlış  girilirse ne olur ?

. UHAP sisteminde makbuz bilgileri kısmına talebinizin tediye fiş nosu yazılmalıdır, yazıyla MAKBUZ yazılmamalıdır, aksi takdirde aynı şekilde MAKBUZ ibaresi yazıldığında başka bir avukatın işlemiyle çakışma yaşanmakta ya da aynı avukatın ayrı ayrı kesilen makbuzları da tek bir evrak olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu da işlem yapmamızı engellemektedir, diğer bir durum da aynı tediye de birden fazla evrak  başvurusuna da farklı makbuz no yazıldığında evraklar eşleşmemektedir, hepsine aynı tediye fiş no girilmelidir.

Soru 12 : Kovuşturma evraklarında hangi usuller izlenmelidir ?

. Kovuşturma evraklarında (tebligatla yapılan işlemlerde ve basit yargılama usullerinde) yol ücreti alınabilmesi için adliyeye gelindiğini gösteren evrak eklenmelidir.

Soru 13 :Taksi fişi gider belgeleri nasıl eklenmelidir ?

. Taksi fişi kullanımlarında saat aralığına dikkat edilmeli, görev yapılan saat tutanakta bulunmadığında tarafınıza gelen görev saatini gösteren mesaj eklenmelidir. 

Soru 14:  Fiziken evrak   kabulü devam etmekte midir ?

· UHAP CMK öncesinde talep etmediğiniz ödemeleri sistem üzerinden talep edebilirsiniz. Fiziken evrak giriş panellerimiz kapanmıştır. (Zaman aşımı 5 yıl)  

Soru 15: Ödeme talebi yapılırken  hangi bilgiler girilmelidir? 

. Ödeme talebi yaparken, soruşturmalarda: görevlendirme tarihi, kovuşturmalarda: duruşma tarihi girilmelidir.

.  Bölge Adliye Mahkemesinde girilen görevden ücret talep edilmek istenildiğinde; ilk derece mahkemesi neresi ise  o yer Cumhuriyet Başsavcılığına hitaben makbuz kesilmelidir. Ancak yerel mahkeme/savcılık adının ve dosya numaralarının da UHAP sisteminde seçilmesi gerekmektedir. (yerel mahkemeye tarafımızca bildirim yapılması gerektiğinden)

Soru 16 : Stopaj evrakı nereden alınır ?

. Geçmiş yıllara ait ödeme alındığını gösteren evraklara ait stopaj evraklarına ''uyap beta'' linki ödeme durum raporu sekmesi üzerinden alıp tarafınızca aslı gibidir yaparak ilgili vergi dairenize sunabilirsiniz. Aynı işlemi e-imza ile de ilgili vergi dairenize sunabilmektesiniz. 

Soru 17 : UHAP sisteminde teknik sorun yaşanması halinde iletişime geçilecek birim neresidir?

Uhap  CMK ile ilgili işlemlerde sorun yaşanmasını durumunda UHAP OTOMASYON DESTEK BİRİMİ  ile iletişime geçiniz.
 

Adres

Osmaniye Mah. İsmail Erez Bulvarı No: 14 P.K. 34146 Bakırköy / İstanbul

Telefon

Santral: 0212 414 54 00

Faks: 0212) 543 01 59 (Muhabere)

E-Posta

bakirkoycbsisaretadalet.gov.tr